Transparency and access to public information

⌂ Home » Uniguajira » Transparency

According to Law 1712 of 2014 and Resolution 1519 of 2020. The University of La Guajira makes available to citizens, stakeholders and value groups, the new section of Transparency and Access to Public Information, where they can learn firsthand the information of our institution.

According to the Law, the information generated by State entities cannot be reserved or limited, on the contrary, it is of a public nature. This site provides and facilitates access to it in the broadest possible terms at the time.

1. Entity information

1.1 Mission, Vision, Functions and Duties

1.1.1 Mission and Vision

1.1.2 Functions and duties

1.2 Organizational Structure

1.2.1 Organization Chart

1.2.2 Academic and administrative units

1.3 Maps and charts describing the processes

1.3.1 Processes and procedures

1.3.2 Process Map

1.4 Institutional Directory

1.4.1 Contact Information

1.4.2 Physical location, address, opening hours and days of operation

1.4.3 Institutional Directory

1.4.4 E-mail for court notifications

1.4.5 Corruption allegations

1.5 Directory of information on public servants, employees or contractors

1.5.1 Directory of Public Servants, employees and contractors information SIGEP

1.5.2 Directory of information on public servants Uniguajira

1.5.2.1 Telephone Directory

1.5.2.2 Directory of officers

1.6 Entity Directory

1.6.1 Entity Directory

1.7 Directory of associations in which the company participates

1.7.1 Directory of associations in which the company participates

1.8 Service to the public, standards, forms and service protocols

1.8.1 Service to the public, standards, forms and protocols

1.8.2 Standards

1.8.2.1 Normogram

1.8.2.2 Regulations

1.8.3 Forms

1.8.3.1 Form for the receipt of requests for public information

1.8.3.2 Follow-up form for consultation on the status of public information requests

1.8.4 Care protocols

1.9 Procedures followed to make decisions in the different areas of the organization.

1.9.1 Procedures followed to make decisions in the different areas of the organization.

1.10 Mechanisms for the direct presentation of requests, complaints and claims to the public regarding actions or omissions of the obligated entity

1.10.1 Mechanisms for submitting Complaints and Grievances regarding omissions or actions of Uniguajira

1.10.2 Service Channels

1.10.3 Form for the receipt of public information requests

1.10.4 Means of follow-up for consultation

1.10.5 Frequently Asked Questions

1.10.6 Glossary

1.10.7 Attention to verbal requests in another native language or official dialect of the ethnic groups Colombia

1.11 Calendar of activities and events

1.11.1 Calendar of activities and events

1.11.2 Calendar of Academic Activities

1.12 Information on decisions that may affect the public

1.12.1 Information on decisions that may affect the public

1.13 Entities and authorities that oversee Uniguajira

1.13.1 Entities and authorities that oversee Uniguajira

4. Planeación, presupuesto e informes

4.1 Presupuesto general de ingresos, gastos e inversión

4.1.1 Presupuesto general de ingresos, gastos e inversión

4.1.2 Estados Financieros

4.1.3 Modificaciones al presupuesto

4.2 Ejecución Presupuestal

4.2.1 Ejecución de ingresos

4.2.2 Ejecución de gastos

4.3 Plan de Acción

4.3.1 Plan de Acción

4.3.2 Planes Estratégicos sectoriales e institucionales

4.3.3 Plan Anticorrupción y de Atención al Ciudadano

4.3.4 Plan de gasto publico

4.3.5 Plan anual de adquisiciones

4.3.6 Distribución presupuestal de proyectos de inversión

4.3.7 Presupuesto desagregado con modificaciones

4.3.8 Metas, objetivos e indicadores de gestión

4.3.8.1 Metas, objetivos e indicadores de gestión y desempeño

4.3.8.2 Indicadores institucionales

4.3.8.3 Indicadores Plan de Desarrollo

4.4 Proyectos de Inversión

4.4.1 Proyectos de Inversión

4.5 Informes de Empalme

4.5.1 Informes de Empalme

4.6 Información publica y/o relevante

4.6.1 Información publica y/o relevante

4.7 Informes de gestión, evaluación y auditoria

4.7.1 informes de gestión

4.7.2 Informe de rendición de cuentas ante la contraloría general de la Republica o a los organismos de Contraloría o Control territoriales

4.7.2.1 Informe de rendición de cuentas ante la contraloría general de la Republica

4.7.2.2 Informe de rendición de cuentas ante la contraloría general del Departamento de La Guajira

4.7.3 Informe de rendición de cuentas ante la ciudadanía

4.7.3.1 Informe de rendición de cuentas

4.7.3.2 Informe de respuestas a las solicitudes o inquietudes presentados por los interesados

4.7.3.3 Informe de rendición de cuentas relacionado con la implementación del proceso de paz

4.7.4 Informes a organismos de inspección, vigilancia y control

4.7.5 Planes de mejoramiento

4.7.5.1 Planes de mejoramiento exigido por los entes de control o auditoría externa o interno

4.7.5.2 Enlace al organismo de control

4.7.5.3 Planes de mejoramiento del ejercicio de rendición de cuentas ante la ciudadanía y grupos de valor

4.7.6 Informes de organismos de control

4.7.7 Programa de Auditoría

4.8 Informe de la Oficina de Control interno

4.8.1 Informe pormenorizado

4.8.2 Otros informes y/o consultas a bases de datos o sistemas de sistemas de información

4.9 Informe sobre defensa publica y prevención del daño antijuridico

4.9.1 Demandas

4.10 Informes trimestrales sobre acceso a información, quejas y reclamos

4.10.1 Informe de Peticiones, quejas, reclamos, denuncias y solicitudes de acceso a la información

4.10.2 Solicitudes de acceso a la información

4.10.3 Informe de evaluación de satisfacción

9. Obligación de reporte de información especifica por parte de la entidad
10. Additional Information
11. Transparency and access to information from previous years

11.1 Transparency and Access to information in force 2020

11.1.1 Transparency and Access to Information in force 2020

11.2 Transparency and access to information in force 2019 - 2010

11.2.1 Transparency and access to information for fiscal years 2019 - 2010

12. Web accessibility
en_USEN
This website uses own and third party cookies for its proper functioning and for analytical purposes. It contains links to third-party websites with third-party privacy policies that you can accept or not when you access them. By clicking the Accept button, you agree to the use of these technologies and the processing of your data for these purposes. More information
Privacidad
Skip to content